Rozwiązywanie konfliktów

Komunikacja interpersonalna: rozwiązywanie konfliktów

W przeciętnej czteroosobowej rodzinie jest 40 konfliktów dziennie. Na szczęście nie wszystkie te konflikty muszą kończyć się kłótnią. Konflikt definiuję jako sytuację, w której dwie lub więcej osób mają różne cele, pragnienia lub plany, podczas gdy kłótnia to sytuacja, w której roszczenia i oczekiwania są wyrażane agresywnie i gwałtownie, na...

Niewerbalna (gesty, mimika)

Komunikacja niewerbalna: gesty, mimika, mowa ciała

Dotyk jest często utożsamiany z mową ciała. W psychologii społecznej język ciała jest jednak nieco szerszym terminem, który obejmuje mimikę twarzy, mimikę pantomimiczną, postawę ciała i orientację, ruchy oczu, odruchy źrenic i wykorzystanie przestrzeni interpersonalnej.   1. Czym jest komunikacja niewerbalna? Komunikacja niewerbalna to suma wszystkich niewerbalnych komunikatów wymienianych pomiędzy...

Komunikacja werbalna

Komunikacja werbalna

Komunikacja werbalna to komunikacja interpersonalna, w której główną rolę odgrywa słowo mówione. Komunikacji werbalnej zazwyczaj towarzyszy komunikacja niewerbalna. Komunikacja werbalna to główny środek komunikacji pomiędzy ludźmi. Zwierzęta, takie jak szympansy, również rozwinęły częściową zdolność do używania komunikacji werbalnej w niektórych sytuacjach. Aby komunikacja werbalna miała miejsce, musi istnieć mówca i...

Aktywne słuchanie

Komunikacja interpersonalna: aktywne słuchanie

Czym jest aktywne słuchanie: zasady, techniki i typowe błędy Kiedy jesteśmy zaabsorbowani wyłącznie retoryką języka lub umiejętnością inteligentnego mówienia, zapominamy lub ignorujemy równie ważną umiejętność aktywnego słuchania tego, co mówi druga osoba. Co więcej, chociaż słuchanie drugiej osoby może wydawać się prostą czynnością, często mamy trudności z efektywnym wykorzystaniem tego,...

pl_PLPolish